Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, December 30, 2008

ACTION Kamma - ကမၼ

ACTION Kamma
ကမၼ - ျပဳမူျခင္း၊ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ အမႈေဆာင္ျခင္း ကံ၊ အမႈကိစၥ။

ထုိကံသည္

၁။ အက်ဳိးစီးပြားကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ ကုသုိလ္ကံႏွင့္
၂။ အက်ဳိးမဲ႔ကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အကုသုိလ္ကံဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးရွိသည္။

ထုိကုသုိလ္ကံ, အကုသုိလ္ကံသည္လည္း -

(၁) ကုိယ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္မႈ ကာယကံ၊
(၂) ႏႈတ္ျဖင့္ ေျပာဆုိမႈ ၀စီကံ၊
(၃) စိတ္ျဖင့္ ႀကံစည္မႈ မေနာကံ - ဟူ၍ သုံးမ်ဳိးရွိသည္။

Deed, volitional action

Two types of action may be discerned:

(1) Action which destroys the unbeneficial and produces the beneficial; kusala kamma
(2) Action which destroys the beneficial and produces the unbeneficial; akusala kamma

There are three kinds of action:
(1) Physical action – k¬¬āya kamma;
(2) Verbal action – vacī kamma;
(3) Mental action – mano kamma.

မိလိႏၵမင္း အေမးပုစၧာ -

”အာယတန ငါးပါးတုိ႕သည္ ကံေၾကာင့္ ျဖစ္ၾကရသည္ဆုိသည္မွာ မွန္ပါသလား၊ မွန္လွ်င္ ကံတစ္ခုတည္းေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္သလား၊ ကံအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ျဖစ္ရသလား ဘုရား”

အရွင္ နာဂေသန အေျဖ -

”မင္းႀကီး၊ စကၡဳအာ႐ုံ (စကၡာယတန) အစရွိတဲ့ အာယတနတုိ႕ဟာ အထူးထူးေသာ ကံ၊ အသီးသီးေသာ ကံေၾကာင့္ ျဖစ္ၾကရတာ၊ ကံ အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ျဖစ္တာ၊ ကံ တစ္မ်ဳိးတည္းေၾကာင့္ ျဖစ္ၾကတာ မဟုတ္ဘူး”

”အရွင္ဘုရား၊ နားလည္လြယ္ေအာင္ ဥပမာႏွင့္ ရွင္းျပပါဦး”

”မင္းႀကီး၊ ဘယ္လုိ ထင္ပါသလဲ၊ လယ္ကြက္တစ္ကြက္တည္းမွာ မတူတဲ့ ငါးမ်ဳိးေသာ မ်ဳိးေစ႕ေတြကုိ စုိက္ပ်ဳိးတယ္ ဆုိပါစုိ႕၊ ဒီလုိ မ်ဳိးေစ႕ကြဲ အမ်ဳိးမ်ဳိး စုိက္လွ်င္ ထုိမ်ဳိးေစ႕မွ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အပင္ေပါက္ၿပီး၊ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အသီး သီးၾကတယ္ မဟုတ္လား”

”မွန္ပါတယ္ ဘုရား၊ မ်ဳိးေစ႕မတူလွ်င္ မတူေသာ သစ္ပင္မ်ား ေပါက္ၿပီး၊ မတူေသာ အသီး သီးၾကမွာပါပဲ ဘုရား”

”ဒီအတုိင္းပါပဲ မင္းႀကီး၊ ငါးပါးေသာ အာယတနမ်ားျဖစ္ၾကတဲ႔ စကၡဳ ေသာတ ဃာန ဇိ၀ွာ ကာယ ဆုိတာေတြဟာလည္း ကံ အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ျဖစ္လာၾကတာပါပဲ။”

”အရွင္ဘုရား ဘာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ လူ ခပ္သိမ္းတုိ႕ဟာ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး မတူျဖစ္ၾကရပါသလဲ၊ တခ်ဳိ႕လူေတြဟာ အသက္တုိၾကပါတယ္၊ အခ်ဳိ႕ လူတုိ႕ဟာ အသက္ ရွည္ၾကပါတယ္၊ အခ်ဳိ႕လူေတြကေတာ့ အနာေရာဂါ မ်ားၾကပါတယ္၊ တခ်ဳိ႕မွာ အနာေရာဂါမ်ား မျဖစ္ၾကပါ၊ တခ်ဳိ႕လူမ်ားမွာ လွေသာ အဆင္းမရွိဘဲ၊ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ အဆင္း လွၾကပါတယ္၊ တခ်ဳိ႕မွာ တန္ခုိး ၾသဇာ နည္းပါးၾကပါတယ္၊ တခ်ဳိ႕မွာေတာ့ တန္ခုိး ၾသဇာ ႀကီးမား ၾကပါတယ္၊ တခ်ဳိ႕မွာ ဥစၥာနည္းတယ္၊ တခ်ဳိ႕မွာေတာ့ ဥစၥာေတြ ေပါမ်ားၾကတယ္၊ တခ်ဳိ႕က အမ်ဳိးျမတ္ၾကတယ္၊ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အမ်ဳိးယုတ္ညံ့ၾကပါတယ္၊ တခ်ဳိ႕မွာ ပညာနည္းၾကၿပီး၊ တခ်ဳိ႕မွာ ပညာ ထက္ျမက္ၾကပါတယ္ ဘုရား၊ ဒီလုိ လူမွာ မညီမမွ် ျဖစ္ေနရတာဟာ ဘာေၾကာင့္လဲ ဘုရား”

”မင္းႀကီး သစ္ပင္ေတြကုိ ၾကည့္ပါလား၊ ဘာေၾကာင့္ သစ္ပင္ေတြဟာ မတူဘဲ (မညီမၫြတ္) ျဖစ္ေနၾကရသလဲ၊ အခ်ဳိ႕သစ္ပင္ေတြက ခ်ဥ္ၾကတယ္၊ တခ်ဳိ႕သစ္ပင္က ငန္တယ္၊ တခ်ဳိ႕က ခါးတယ္၊ တခ်ဳိ႕က ခ်ဳိတယ္၊ တခ်ဳိ႕က ဖန္တယ္၊ တခ်ဳိ႕က စပ္တယ္၊ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္ မတူၾကသလဲ မင္းႀကီးရဲ႕”

”အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ သေဘာေပါက္ပါၿပီ၊ မ်ဳိးေစ႕ျခင္း မတူၾကလုိ႕ပဲေပါ႔ ဘုရား”

”ဟုတ္တာပ တကာေတာ္မင္းႀကီး၊ ဒီအတုိင္းသာပ။ လူသတၱ၀ါေတြမွာလည္း ကံတရား (ကံမ်ဳိးေစ႕)က မတူၾကတဲ့ အေၾကာင္းကံေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္ေနတဲ႔ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အသက္တုိသူ တုိ၊ အသက္ရွည္သူ ရွည္၊ အနာေရာဂါ မ်ားသူမ်ား၊ အနာေရာဂါ ကင္းသူ ကင္း၊ အဆင္း မလွသူက မလွ၊ အဆင္း လွသူက လွ၊ တန္ခုိးနည္းသူ နည္း၊ တန္ခုိးႀကီးသူ ႀကီး၊ ဥစၥာနည္းသူ နည္း၊ ဥစၥာမ်ားသူ မ်ား၊ အမ်ဳိးယုတ္သူ ယုတ္၊ အမ်ဳိးျမတ္သူ ျမတ္၊ ပညာမဲ႕သူ မဲ႕၊ ပညာရွိသူ ရွိ အသီးသီး ျဖစ္ေနၾကရတာပဲ၊ ဒီလုိ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ၁၄ မ်ဳိး ကြဲျပားေနၾကတာဟာ ကံေၾကာင့္ပဲလုိ႕ မွတ္ပါ မင္းႀကီး”

အသက္ တုိျခင္း၊ ရွည္ျခင္း

ဤေလာက၌ သူတစ္ပါး အသက္ကုိ သတ္ေလ့ရွိသူသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ငရဲသုိ႕ေရာက္ရတတ္၏။ အကယ္၍ ငရဲသုိ႕မေရာက္ဘဲ လူအျဖစ္သုိ႕ေရာက္ခဲ့လွ်င္ အသက္တုိရ၏။
အသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေလ႔ရွိသူသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ နတ္ျပည္သုိ႕ ေရာက္ရတတ္၏။ အကယ္၍ နတ္ျပည္သုိ႕မေရာက္ဘဲ လူ႕ျပည္သုိ႕ေရာက္ခဲ့လွ်င္ အသက္ရွည္၏။

အနာေရာဂါ မ်ားျခင္း၊ နည္းျခင္း

ဤေလာက၌ သတၱ၀ါကုိ ၫႇင္းဆဲေလ႔ရွိသူသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ငရဲသုိ႕ေရာက္ရတတ္၏။ အကယ္၍ ငရဲသုိ႕မေရာက္ဘဲ လူအျဖစ္သုိ႕ေရာက္ခဲ့လွ်င္ အနာေရာဂါမ်ား၏။
သတၱ၀ါကုိ ၫႇင္းဆဲေလ႔မရွိဘဲ သနားၾကင္နာေလ႕ရွိသူသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ နတ္ျပည္သုိ႕ ေရာက္ရတတ္၏။ အကယ္၍ နတ္ျပည္သုိ႕မေရာက္ဘဲ လူ႕ျပည္သုိ႕ေရာက္ခဲ့လွ်င္ အနာေရာဂါကင္းရွင္း၍ က်န္းမာေရး ေကာင္းတတ္၏။

အဆင္း မလွျခင္း၊ အဆင္း လွျခင္း

ဤေလာက၌ အမ်က္ေဒါသ ႀကီးေသာသူသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ငရဲသုိ႕ေရာက္ရတတ္၏။ အကယ္၍ ငရဲသုိ႕မေရာက္ဘဲ လူအျဖစ္သုိ႕ေရာက္ခဲ့လွ်င္ အ႐ုပ္ဆုိး အက်ည္းတန္ တတ္၏။
ေဒါသမႀကီးသူသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ နတ္ျပည္သုိ႕ ေရာက္ရတတ္၏။ အကယ္၍ နတ္ျပည္သုိ႕မေရာက္ဘဲ လူ႕ျပည္သုိ႕ေရာက္ခဲ့လွ်င္ အဆင္းလွ၏။

အၿခံအရံ နည္းျခင္း၊ မ်ားျခင္း

ဤေလာက၌ သူတစ္ပါး ေကာင္းစားသည္ကုိ အနာလုိ ျငဴစူျခင္း (ဣႆာ) တရားအားႀကီးသူသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ငရဲသုိ႕ေရာက္ရတတ္၏။ အကယ္၍ ငရဲသုိ႕မေရာက္ဘဲ လူအျဖစ္သုိ႕ေရာက္ခဲ့လွ်င္ အၿခံအရံနည္းပါးရ၏။
သူတစ္ပါး ေကာင္းစားသည္ကုိ မနာလုိ ျငဴစူျခင္း ကင္းသူသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ နတ္ျပည္သုိ႕ ေရာက္ရတတ္၏။ အကယ္၍ နတ္ျပည္သုိ႕မေရာက္ဘဲ လူ႕ျပည္သုိ႕ေရာက္ခဲ့လွ်င္ အၿခံအရံ ေပါမ်ားရ၏။

ဥစၥာ နည္းပါးျခင္း၊ ဥစၥာ ေပါမ်ားျခင္း

ဤေလာက၌ ဒါနမျပဳဘဲ မစၧရိယ အားႀကီးသူသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ငရဲသုိ႕ေရာက္ရတတ္၏။ အကယ္၍ ငရဲသုိ႕မေရာက္ဘဲ လူအျဖစ္သုိ႕ေရာက္ခဲ့လွ်င္ စည္းစိမ္ဥစၥာ နည္းပါး၏။
ဒါနျပဳေလ႕ရွိသူသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ နတ္ျပည္သုိ႕ ေရာက္ရတတ္၏။ အကယ္၍ နတ္ျပည္သုိ႕မေရာက္ဘဲ လူ႕ျပည္သုိ႕ေရာက္ခဲ့လွ်င္ စည္းစိမ္ဥစၥာ ေပါမ်ားႂကြယ္၀၏။

အမ်ဳိး ယုတ္ျခင္း၊ ျမတ္ျခင္း

ဤေလာက၌ ခက္ထန္ ေထာင္လႊား မာနတရားအားႀကီးသူသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ငရဲသုိ႕ေရာက္ရတတ္၏။ အကယ္၍ ငရဲသုိ႕မေရာက္ဘဲ လူအျဖစ္သုိ႕ေရာက္ခဲ့လွ်င္ အမ်ဳိးယုတ္ညံ့၏။
မခက္ထန္ မေထာင္လႊားဘဲ နိ၀ါတတရား ရွိသူသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ နတ္ျပည္သုိ႕ ေရာက္ရတတ္၏။ အကယ္၍ နတ္ျပည္သုိ႕မေရာက္ဘဲ လူ႕ျပည္သုိ႕ေရာက္ခဲ့လွ်င္ အမ်ဳိးျမတ္သူ ျဖစ္ရ၏။

ပညာ မဲ႕ျခင္း၊ ရွိျခင္း

ဤေလာက၌ “အဘယ္တရားသည္ ကုသုိလ္တရားပါနည္း၊ အဘယ္တရားသည္ အကုသုိလ္ တရားပါနည္း” စသည္ျဖင့္ သမဏ ျဗဟၼဏတုိ႕ထံ၌ မေမးျမန္းသူသည္ ျပဳသင့္သည္ကုိ မျပဳ၊ မျပဳသင့္သည္ကုိ ျပဳမိျခင္းေၾကာင့္ ေသသည္မွေနာက္၌ ငရဲသုိ႕ေရာက္ရတတ္၏။ အကယ္၍ ငရဲသုိ႕မေရာက္ဘဲ လူအျဖစ္သုိ႕ေရာက္ခဲ့လွ်င္ ပညာမဲ႕သူ ျဖစ္ရ၏။


ကုသုိလ္၊ အကုသုိလ္ စသည္တုိ႕ကုိ ေမးျမန္းေလ႕ရွိသူသည္ မျပဳသင့္သည္ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္၍ ျပဳသင့္သည္ကုိ ျပဳျခင္းေၾကာင့္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ နတ္ျပည္သုိ႕ ေရာက္ရတတ္၏။ အကယ္၍ နတ္ျပည္သုိ႕မေရာက္ဘဲ လူ႕ျပည္သုိ႕ေရာက္ခဲ့လွ်င္ ပညာႀကီးသူ ျဖစ္ရ၏။


PDF ဖုိင္ျဖင့္ ရယူလုိပါက - Download

က်မ္းကုိး -
မဇိၽြမနိကာယ္၊ ဥပရိပဏၰာသ ျမန္မာျပန္၊
စာ ၂၄၆-၂၅၅

ပုံႏွိပ္စာလုံးရယူရန္

1 comment:

သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ စကားလုံးဟာ ေနာက္ ပုိ႕စ္တစ္ခုအတြက္ အာဟာရပါ။